Reklamační řád
I. Úvodní ustanovení
1.1. Reklamační řád internetového obchodu www.miola.cz, jehož provozovatelem je:
Aleksandra Denková, IČO: 08958173, se sídlem náměstí Generála Píky 14, 326 00 Plzeň, zapsaná v živnostenském rejstříku u Magistrátu města Plzně, podnikající pod obchodním názvem Miola
2.2. Reklamační řád je platný od 1. 2. 2021. Práva kupujícího z vadného plnění (dále jen „reklamace“) musí být uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem, občanským zákoníkem, zákonem o ochraně spotřebitele a dalšími příslušnými právními předpisy.
II. Záruka za jakost
-
má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
-
se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
-
zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
-
je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
-
zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů
2. 2. Kupující je povinen při převzetí od přepravce řádně zkontrolovat stav přebíraného zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů podle přepravního listu. Je-li obal poškozen a existuje-li podezření, že zboží mohlo být přepravou dopravcem poškozeno, má kupující povinnost takovéto zboží od přepravce nepřevzít a sepsat s jeho pracovníkem reklamační protokol (záznam o poškození přepravovaného zboží).
2. 3. Je-li poškození způsobené přepravou kupujícím zjištěno až po převzetí zboží, musí kupující ihned, nejpozději však do 24 hodin od doručení, informovat o této skutečnosti prodávajícího e-mailem na adrese info@miola.cz a k e-mailu připojit fotodokumentaci poškození a obalu.
III. Podmínky a způsob uplatnění reklamace
3. 1. Kupující může uplatnit reklamaci zasláním na korespondenční adresu Aleksandra Denková, nám. Gen. Píky 14, 326 00 Plzeň nebo emailem na adresu info@miola.cz. Nákup reklamovaného zboží prokazuje kupující nákupním dokladem. Zboží kupující nezasílá dobírkou ani s platbou při převzetí.
3. 2. Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, ihned jakmile se vada objevila. Případné prodlení při pokračujícím užívání zboží může zapříčinit prohloubení vady, znehodnocení zboží a může být důvodem odmítnutí reklamace.
3. 3. Reklamace se považuje za řádně uplatněnou, jestliže reklamaci nebrání obecné zásady hygieny. Zákazník je povinen předložit reklamované zboží vyčištěné, zbavené všech nečistot a hygienicky nezávadné. Prodávající je oprávněn odmítnout převzít k reklamačnímu řízení zboží, které nebude splňovat výše uvedené zásady obecné hygieny (zejména vyhláška č. 91/1984 Sb., o opatřeních proti přenosným nemocem).
3. 4. Prodávající je povinen zákazníkovi vydat písemné potvrzení o tom, kdy zákazník právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
3. 5. Prodávající písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace.
3. 6. Volbu způsobu reklamace má kupující.
IV. Lhůty pro uplatnění a vyřízení reklamace
4. 1. Povinnosti z vadného plnění má prodávající nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce. Kupující je jinak oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
4. 2. Je-li na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost. Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že zboží bude po určitou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu zboží oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou nemůže kupující vadné zboží užívat.
4. 3. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Reklamace včetně odstranění vady a případného vrácení peněz musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje den následující po dni, kdy dojde projev vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.
V. Rozsah práv z vadného plnění (reklamace)
5. 1. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo předložit prodávajícímu reklamaci a požadovat:
-
výměnu za nové zboží nebo dodání chybějící věci,
-
opravu zboží,
-
přiměřenou slevu z kupní ceny nebo
- odstoupení od smlouvy.
5. 2. Kupující má právo odstoupit od smlouvy,
-
pokud má zboží podstatnou vadu,
-
pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě,
- při větším počtu vad zboží.
5. 3. Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
5. 4. U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění vady nebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
5. 5. Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (obvykle třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad (zpravidla nejméně tři vady současně), má kupující právo uplatnit požadavek na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.
5. 6. Při uplatnění reklamace je kupující povinen prodávajícímu sdělit, jaké právo si zvolil. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná. Nezvolí-li kupující si své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva stejná jako při nepodstatném porušení smlouvy.
5. 7. Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
5. 8. Neodstoupí-li zákazník od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Zákazník má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy zákazníkovi působilo značné obtíže.
VI. Výjimky z odpovědnosti za vady
6. 1. Prodávající neodpovídá za vady zboží, pokud:
-
kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud vadu sám kupující způsobil,
-
je zboží reklamováno z důvodu, pro který bylo zlevněno,
-
je způsobena kupujícím či třetí osobou a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, nedostatečnou nebo nevhodnou údržbou, zásahem kupujícího či mechanickým poškozením zboží,
-
vada na zboží vznikla opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy věci (např. uplynutím životnosti),
-
došlo k provedení nekvalifikovaného zásahu či byly změněny parametry zboží,
-
vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího,
- bylo zboží používáno v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je prodejcem nebo výrobcem určeno.