Poučení o právu na odstoupení od smlouvy

 

eshopu pro prodej zboží prostřednictvím online obchodu umístěného na internetové adrese www.miola.cz.

I. Základní ustanovení

1. 1. Provozovatel:

Aleksandra Denková, IČO: 08958173, se sídlem náměstí Generála Píky 14, 326 00  Plzeň, zapsaná v živnostenském rejstříku u Magistrátu města Plzně, podnikající pod obchodním názvem Miola. Provozovatel není plátce DPH.

Kontaktní údaje:
Korespondenční adresa: Aleksandra Denková, nám. Gen. Píky 14, 326 00  Plzeň
e-mail: info@miola.cz
telefon: +420 776 384 391
web: www.miola.cz
(dále jen „prodávající“)

 II. Právo odstoupit od smlouvy

2. 1. Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svou podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů s výjimkami uvedenými v těchto obchodních podmínkách. Lhůta dle předchozí věty běží ode dne uzavření smlouvy, a jde-li o:

  • kupní smlouvu ode dne převzetí zboží,

  • smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky zboží, nebo

  • smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží.

2. 2. Odstoupení je nutné v uvedené zákonné lhůtě doručit na adresu prodávajícího: Aleksandra Denková, nám. Gen. Píky 14, 326 00  Plzeň nebo prostřednictvím elektronického formuláře zveřejněném na stránkách prodávajícího. V odstoupení od smlouvy je třeba uvést číslo objednávky nebo prodejního dokladu, data nákupu a čísla účtu pro vrácení peněz.

 2. 3. Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:

  • poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,

  • o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,

  • o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,

  • o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,

  • o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,

  • o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit, nebo

  • v dalších případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.

2. 4. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, nebo když výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictvím e-mailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.

III. Podmínky a způsob odstoupení od smlouvy

3. 1. Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí kupující o svém odstoupení od této smlouvy písemně informovat prodávajícího prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu Aleksandra Denková, nám. Gen. Píky 14, 326 00 Plzeň nebo emailem na adresu info@miola.cz.

3. 2. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít přiložený vzorový formulář k odstoupení od smlouvy poskytovaný prodávajícím.

3. 3. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí formuláře.

3. 4. Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží na adresu Aleksandra Denková, nám. Gen. Píky 14, 326 00 Plzeň do 14 dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Zboží kupující zasílá doporučeně bez dobírky. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.

3. 5. Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

IV. Důsledky odstoupení od smlouvy

4. 1. Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, na bankovní účet, který kupující uvedl ve formuláři k odstoupení od smlouvy. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady.

4. 2. Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

4. 3. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.

4. 4. Kupující nese přímé náklady spojené s vrácením zboží.

4. 5. Kupující odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti. Nárok na náhradu škody za snížení hodnoty zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

 

Platné od 1. 2. 2021.